Az egykattintásos upsell a legnagyobb titokban tartott technika az online értékesítésben.

Minden e-kereskedő a csodafegyver után kutat, amellyel a megsokszorozhatja a forgalmát. A jó hír, hogy az a helyzet, hogy semmi titok nincs az egyedüli és egyben a leghatékonyabb stratégiában, amely könnyedén megduplázhatja vagy akár háromszorozhatja a webáruházad profitját. (forrás: SamCart*)

A válasz az egykattintásos upsell.

Mi az az egykattintásos upsell?

Talán eddig fel sem tűnt, de folyamatosan upsellekbe ütközöl az életed minden mozzanatában. Íme néhány példa a való életből…

  1. amikor a bővített garanciát választod az új kocsid mellé…
  2. amikor extra bacont kérsz a sajtburgeredbe…
  3. amikor a 32 GB-os iPhone helyett a 128 GB-os verziót választod…
  4. amikor beadod a derekadat egy új desszertnek a kedvenc éttermedben…

Bármikor, amikor valaki felkínálja számodra a lehetőséget, hogy több pénzt költs el, mint amennyit feltétlenül szükséges volna, az egy upsell ajánlat.

Nem volna muszáj a bővített garanciát kérned a kocsidhoz, ellenben egy szuper opció azok számára, akik nem akarnak a szervíz miatt aggódni.

Abban is biztos lehetsz, hogy megvolnál a vacsora utáni fenséges citromos pite nélkül, de ha már a pincér olyan készségesen elédhelyezte a desszerlapot, akkor te boldogan merülsz el abban és választasz magadnak egy édességet levezetésképpen – a fenébe is, hiszen egyszer élünk.

A lényeg, hogy a rendelésed értéke megemelkedett amiatt, mert valami másra is kaptál egy ajánlatot. Ha vacsoráért mész, desszertet ajánlanak. Ha egy telefont szeretnél, akkor mutatnak egyet neked nagyobb tárhellyel. Önmagában nem egy őrülten magas extra költésről beszélünk. De ha az étteremben minden asztalhoz kiviszik a remek desszertlapot egy teltházas szombat estén, akkor bizony azok a közel 1.000 Ft-ért eladott extra desszertek összeadódnak.

Nos, ezek az upsellek, és elképesztően jól műkődnek.

Na most, létezik egy kivételes upsell, amely 1000x hatékonyabb (VIGYÁZAT: hiperbola veszély) a vásárlói érték maximalizálásában. Viszont ahelyett, hogy éttermek és autókereskedések gyakorlatát vizsgáljuk, nézzük meg egy pillanatra a világ legértékesebb cégeit.

Nem kisebb nevekről van itt szó, mint az Amazon, az Apple és társaik, akik az online fizetés meghatározó szereplői napjainkban.

A stratégia nem más, mint az egykattintásos upsell.

Mitől 1000x hatékonyabb az egykattintásos upsell?

Mi sem egyszerűbb annál, mint személyesen upsell ajánlatokat tenni a vásárlók számára. Azonban amint az online térbe helyezzük át a vásárlást, nincs mindig lehetőséged kiegészítő ajánlatokat tenni a checkout folyamat során.

És ha ezzel addig vársz, amikor a vásárló már elhagyta a checkout oldalt, tudod hogy mekkora procedúrán kell keresztülmenniük annak érdekében, hogy megvásárolják az upsell termékeidet?

  1. Meg kell nyitniuk az emailedet.
  2. Át kell kattintaniuk a sales oldaladra. Megfontolni az ajánlatodat.
  3. Újra meg kell adniuk az elérhetőségi adataikat.
  4. Újra meg kell adniuk a számlázási címüket.
  5. Újra ki kell választaniuk a szállítási módot.
  6. Majd meg kell rendelniük az upsell termékedet.

Viszont ha te egykattintásos upsellt használsz, akkor a vásárlód számára közvetlenül a rendelés véglegesítése után kerül megjelenítésre egy visszautasíthatatlan upsell ajánlat.

Tehát annak érdekében, hogy a vásárlód elfogadja az upsell ajánlatodat, mindössze két dolgot kell tennie:

  1. Értelmezni és megfontolni az ajánlatot.
  2. Rákattintani egyetlen gombra és ezzel kérni az upsellt.

Nem kell marketingzseninek lenni ahhoz, hogy meglássuk, hogy a fenti négy lépés kiiktatása – amelyek egyúttal négy lehetséges kilépési pontját is jelentik a checkout folyamatnak – exponenciálisan megnöveli annak a valószínűségét, hogy a vásárlód lecsap az egykattintásos upsell ajánlatodra.

Pontosan ez az oka annak, hogy az Amazon és Apple tetemes mennyiségű pénzt önt abba, hogy a lehető legkönyebb legyen számunkra még több dolgot vásárolni, ill. ennek elválaszthatatlan velejárójaként még több pénzt költeni náluk.

Amikor a lehető legegyszerűbbé teszed, hogy még több dolgot tudjanak nálad vásárolni, a forgalmad (és a profitod!) is szárnyalni fog ezáltal.

Tudod kik keresik az összes pénzüket “egykattintásos” upsellekkel?

McDonald’s.

Kétségtelen, hogy megszámolhatatlan sajtburgert adnak el évente. Viszont hiszed vagy sem, a McDonald’s már régen az enyészeté volna a következő pofonegyszerű kétszavas kérdés nélkül…

“Adhatom menüben?”

Az az igazság, hogy a Meki nem túl sokat keres azon, hogy elad neked 700 forintért egy burgert. A profitjuk túlnyomó része (ismertebb nevén a pénz, amit MEGTARTANAK, az egyetlen mutató, ami a nap végén számít…) abból származik, amikor további 500 Ft-ért eladnak neked némi sültkrumplit és üdítőt. A burger előállítása a “rezsiköltségekkel” együtt kb. 700 Ft, a krumpli és üdítő viszont kb. 50-100Ft-ba kerül nekik.

A McDonald’s teljes stratégiája arra épül, hogy a lehető legolcsóbb hamburgert adják neked. Mert tudják azt, hogyha eladnak neked egy burgert (amin még nem keresnek egy vasat sem), utána kb. tízszeres haszonnal tudják zárni a tranzakciót veled, amikor kérsz a burgered mellé egy sültkrumplit és egy üdítőt is.

És mivel biztosítják számodra a lehetőséget, hogy kibővítsd az eredeti rendelésed még a pénztártól való távozás előtt, kiváló “kőbolti” példája ez az online alkalmazható egykattintásos upsell technikának. Készen állsz rá, hogy az egykattintásos upsellek feleljenek mostantól a webáruházad profitjának jelentős részéért?

Lássunk is neki.

Íme az 5 abszolút bombabiztos egykattintásos upsell módszerem

1.) Folyamatos támogatás

Ez az upsell módszer folyamatos rendelkezésre állást von magával. A vásárlók a legkevésbé sem akarnak ma tőled úgy vásárolni, hogy holnaptól elengeded a kezüket és magukra lesznek utalva. Az emberek szeretik azt érezni, hogy valaki ott van a hátuk mögött mindig készen áll, ha segítségre szorulnának.

Árulj bármit is a webáruházadban – kínálj prémium támogatást egykattintásos upsell keretében, így a vásárlóid biztosak lehetnek afelől, hogyha problémájuk adódik, akkor kiemelt elbánásában lesz részük. Néhány ötlet a megvalósításra: tarts fent egy olyan email címet és/vagy telefonszámot címet, amelyet csak a prémium támogatást igénylő vevőiddel osztasz meg, ezt kezeld prioritással, akár hétvégén vagy a hagyományos munkaidőn túl is vess rá egy pillantást.

Szeretném ha észrevennéd, hogy ezzel azt éred el, hogy a vevőid fizetni fognak a prémium minőségű ügyfélbánásmódért (amely nélkül egyébként sem érdemes online vállalkozásba fogni…). A vásárlóid továbbá biztonságban érzik magukat és azt látják, hogy profikkal van dolguk, cserébe legközelebb is téged választanak és ezt nem restek megosztani a környezetükkel sem, mindennek tetejébe ezért fizetni is hajlandóak.

2.) Többet, többet és még többet (olcsóbban)!

Minden idők leggyakoribb upsell ajánlata. Ajánlj fel többet a vevőidnek abból, amit éppen megvásároltak, egy kedvezőbb árfekvésben.

Tegyük fel, hogy éppen vásároltál egy üveg halolaj táplálékkiegészítőt 2.990 Ft-ért. Mit szólnál hozzá, ha adnánk még 5 üveggel, mindössze további 7.490 Ft-ért?

Ez egy pokolian jó ajánlat és szörnyen csábító akármelyik vásárlód számára. Tudják, hogy hamarosan újból szükségük lesz rá, akkor meg miért ne csapjanak le most rá és jussanak hozzá mindössze egy kattintással töredék áron?

Ez az egyetlen ajánlat akár 150%-ra emelheti az átlágos vásárlóértéket – ami lássuk be, nem egy hátrányos dolog. De ami még ennél is jobb, hogy előre beszeded a hat havi adagért járó összeget (gyakorlatilag ingyen hitelt kapsz a vásárlódtól), ráadásul egyúttal hosszú távú kapcsolatot építesz ki a vevőd és a webáruházad között, mert kettőt találhatsz, hogy legközelebb vajon hol fogja megvenni a következő fél éves halolaj adagját – máshol teljes áron vagy nálad az “x-et fizet, x+y-t vihet” típusú ellenállhatatlan upsell ajánlat keretében?

A “valamennyit fizet, többet vihet” típusú upsell ajánlatok leginkább az FMCG (‘Fast Moving Consumer Goods’ ~ Gyorsan Forgó Fogyasztási Cikkek) piacán működnek remekül, mint például az étel-ital, táplálékkiegészítők, toalettpapír, stb., de akár ide sorolhatjuk a blu-ray lemezeket vagy a játékokat is. Az egykattintásos technikával pedig ez a módszer szinte legyőzhetlen.

3.) Védd meg, ha már megvetted

Mi az első kérdés amit feltesznek neked új autó vásárlása esetén?

“Szeretne hozzá bővített garanciát?”

A számítógépektől és különböző perifériáktól kezdve, a mobiltelefonokon át, kis- és nagyháztartási gépeken keresztül óriási esély van arra, hogy a vásárlóid örömmel kérnének hozzá kibővített vagy háztól-házig garanciát ill. különféle biztosításokat.

Nézzük mi egyéb jöhet itt még szóba a szolgáltatás típusú védelem mellett…

Mobiltelefonok – adj upsellként hozzá tokot vagy üvegfóliát, az üvegfólia mellé done-for-you szolgáltatást.

Alapvető igazság, hogy az emberek meg akarják óvni a befektetésüket! És amikor te tálcán kínálod fel ennek a lehetőségét mindössze egy kattintás ‘árán’, akkor a többségük örömmel kap majd az alkalmon.

De ha még mindig azt gondolod, hogy csak idősebbek vásárolnak garanciát, jobb ha újragondolod. A CEA (Consumer Electronics Association) felmérése alapján a 18-33 közötti vásárlók 55%-a kérne garanciát a vásárlásához.

4.) A “gyűjtői változat” technika

Ez a technika arról szól, hogy a vásárolt termékeket eltérő formátumban is az ügyfél rendelkezésére bocsátod.

Például, ha…

  • könyveket értékesítesz – egykattintásos upsell keretében kiegészíthető a hangoskönyv verziójával, ebook formátummal vagy egy munkafüzettel, összefoglalóval, stb.
  • rendezvény belépőjegyeket árulsz – használd az egykattintásos upsellt arra, hogy a részvételi lehetőség mellé utólag hozzáférjenek a rendezvény felvételeihez
  • személyes konzultációkban utazol – miért nem biztosítasz egykattintásos upsell keretében a tanácsadásról készült hang- vagy videófelvétel, vagy legalább az átirat megvásárlására?

Ez a fajta upsell tökéletes összhangban van a főtermékkel, könnyen érthető és remekül elősegíti a természetes emberi tanulási mechanizmust. Amikor ugyanazt a koncepciót, eltérő formátumokban is tanulmányozod, a tanulás hatékonysága megsokszorozódik.

5.) Keményebb, jobb, gyorsabb, erősebb…

Halottál már valaha a “gyorsaság & automatizáció” koncepcióról? Ryan Deiss, a Digital Marketingtől tette híressé, a fogalom gyakorlatilag minden törekvést magába foglal, amely hozzásegíti az ügyfelet a céljának könyebb és gyorsabb eléréséhez.

Táplálékkiegészítőt vagy egy 90-napos edzéstervet értékesítesz? Adj egykattintásos upsell keretében egy étrendtervező naptárat hozzá, így a vásárolódnak nem kell azon aggódnia, hogy mikor és mit egyen.

A SmartUpsell segítségével te is könnyűszerrel alkalmazhatod az egykattintás upsell technikát a webáruházadban

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az egykattintásos upsell messze a leghatékonyabb ‘fegyver’ bármely online business életében. Ha a célod, hogy mielőbb évi százmilliós vagy milliárdos bizniszed legyen, akkor az egykattintásos upsellek alkalmazása a teendőlistád legtetején kell hogy szerepeljen.

Mint ahogy már arra valószínűleg te is rájöttél a szuperegyszerű egykattintásos upsell a SmartUpsell elemi funkciója. Nincs szükség méregdrága fejlesztőkre a megvalósításához.

És amikor a vevőid vásárolhatnak tőled még valamit mindössze egyetlen kattintás ‘árán’, nyugodt lehetsz afelől, hogy ezt jószerével meg is fogják tenni. Őszintén szólva nagyon meg fogsz lepődni, mekkora potenciál rejtőzik a vásárlóidban, amelyet máig parlagon hagytál.

A számok kristálytiszták, azok a SamCart* felhasználók, akik alkalmazzák az egykattintásos upselleket jellemzően egy drámai 68,1%-os átlagos vásárlói érték emelkedés tapasztaltak.

Viszont nem kell, hogy higgy az ő számaiknak. Próbáld ki ingyen és kockázat nélkül az egykattintásos upsell technikát a saját termékköröddel még ma.

Próbáld ki a SmartUpsellt még ma INGYEN

Nulla költség. Nulla kockázat. Több profit.
Tapasztald meg, hogyan képes ez a pofonegyszerű eszköz mindent megváltoztatni...

*A SamCart egy többek között egykattintásos upsell funkciót is kínáló külföldi kosárszolgáltató.