Mik azok az upsellek és cross-sellek?

A hagyományos iskola szerint az upsell az, amikor egy jobb verzióját ajánlod fel az eredetileg választott terméknek (pl. 32 GB-os iPhone helyett, 128 GB-os vagy kis burgonya helyett nagy burgonya). Ebben az esetben mind a vásárló, mind pedig a kereskedő jobban jár (klasszikus win-win szituáció), hiszen a vásárló egy ár-érték arányban jobb változathoz jut, a kereskedő pedig nagyobb bevételre tesz szert.

A cross-sell pedig amikor kiegészíted a vásárló eredeti rendelését egy különálló, de mégis kapcsolódó termékkel vagy szolgáltatással, mondjuk amikor az iPhone mellé kérsz egy szuper tokot vagy ha a nagyháztartási géphez +10%-ért 2 év extra garanciát is vásárolsz.

Mi a SmartUpsellnél minden többleteladást , az eredeti rendeléshez képest alapvetően upsellként kezelünk, tehát a mi terminológiánkban a cross-sell egy speciális upsell.

E-kereskedőként az elsődleges célodnak kell hogy legyen, az hogy a lehető legtökéletesebb szolgáltatást nyújtsd a vásárlóid számára. Erre pedig az upsellezés az egyik legjobb és az abszolút költséghatékony módszer.

A SmartUpsell segítségével könnyedén integrálható az egykattintásos upsell a te webáruházad online checkout folyamatába is.

68%-kal többe kerül 1 dollárért valamit eladni egy új vásárlónak, mint upsellezni egy meglévőnek.

Ayelet Weisz

B2B freelance writer, ContextSmith

MIÉRT LEGYENEK NEKED IS UPSELL AJÁNLATAID?

Amint képessé válsz többet eladni a meglévő vevőidnek, elképesztő többletet jelent majd a forgalmad és a profitod számára. Azonban ne feledd, hogy az igazán hatékony upsell ajánlatok minden esetben a vásárlói élmény maximalizálásának vannak alárendelve.

A checkout folyamatnál nincs alkalmasabb időpont az upsellezésre, hiszen a vásárlód éppen most szavazott bizalmat  neked ezért sokkal valószínűbb, hogy vevő lesz az aktuális rendeléséhez kapcsolódó upsell ajánlatodra.

Nagyobb BEVÉTEL

Az online boltok 99%-a elfecsérli a vásárlást követő upsell ajánlatokban rejlő óriási potenciált azzal, hogy a vásárlókat egy klasszikus köszönőoldalra viszik ahelyett, hogy a köszönőoldalon egy jól irányzott upsell ajánlattal maximalizálnák a profitjukat és a vásárlói élményt is egy csapásra.

JOBB VÁSÁRLÓI ÉLMÉNY

A vásárlás utáni egykattintásos upsellek bevezetésével pontosan azt fogod kínálni a vásárlóid számára, amire vágynak, abban a pillanatban, amikor a lehető legvalószínűbb, hogy azt örömmel meg is vásárolják tőled.

Színtiszta profit

Lévén, hogy a webáruházadnak ezen a pontján eddig még soha nem próbáltál meg értékesíteni, itt minden egyes sikeres upsell színtiszta talált pénzt jelent majd a vállalkozásod számára. Nem beszélve arról az óriási versenyelőnyről amit ez jelent számodra a konkurenseiddel szemben. Hiszen minden egyes extra forintot amit a mindkettőtök kínálatában szereplő terméken keresel meg, arra fordíthatsz, hogy többet költs marketingre vagy fejleszd az infrastruktúrádat, amellyel egyre nagyobb léptekkel húzol majd el a konkurencia mellett.

Makulátlan konverzió

Az ún. ‘post-purchase’ vagy ‘post-checkout’, azaz vásárlás utáni egykattintásos upsell ajánlatok “golyóállósága” abban rejlik, hogy kizárólag a sikeresen leadott megrendelés után mutatják meg magukat a klasszikus ‘pre-purchase’ (befejezetlen vásárlási folyamat közben megjelenő) upsellekkel ellentétben, amikor is egy rosszul beállított upsell könnyen zavaró, tolakodó lehet a reménybeli vásárló számára, ami jelentősen ronthatja a konverziót, hiszen emeli a kosárelhagyási-rátát.

A Forbes kutatása alapján azok az oldalak, ahol egykattintásos kosár szolgáltatást ill. digitális upsell és downsell ajánlatokat alkalmaznak átlagosan 40-55%-kal több bevételt realizálnak a versenytársaikhoz képet.

Lori Ballen

Digital Marketing Strategist, Ballen Brands

így vezesd be az egykattintásos upsellt a webáruházadba

A SmartUpsell egykattintásos upsell szolgáltatása ajtót nyit számodra, hogy olyan módon értékesíthess a vásárlóid számára ami eddig elképzelhetetlennek tűnt. Nem kell újra megadniuk az elérhetőségi adataikat, szállítási és számlázási címüket, mindössze egyetlen kattintást kell hogy “elkövessenek” annak érdekében, hogy még valamit vásároljanak tőled. Hát nem bámulatosan egyszerű?

Függetlenül attól, hogy vannak-e egymáshoz szorosan kapcsolódó termékeid (pl. tudsz-e telefontokot kínálni az iPhone-hoz vagy külső winchestert a laptophoz, stb.). Az teljesen bizonyos, hogy jobb szolgáltatást minden e-kereskedő tud biztosítani a vásárlójának felár ellenében, legyen szó akár kiterjesztett garanciáról, háztól-házig biztosításról, kiemelt kezelésről, telefonos konzultációról vagy akár prémium csomagolásról.

Tapasztald meg te is a SmartUpsell egykattintásos upsell plugin drámai profitnövelő hatását a webáruházadban