Lévén, hogy úgy határoztunk, hogy első nekifutásra házon belül végezzük a SmartUpsell startup szoftverünk keresőoptimalizálását. Itt a SmartUpsell blogon esettanulmány formájában megosztjuk veled a teljes folyamatot, annak buktatóival és apró sikereivel együtt.

Érdemes ide időről-időre visszatérned, hiszen folyamatosan bővítjük a bejegyzést, ahogy új tapasztalatokat szerzünk ill. ahogy új mérföldköveket érünk el.

Amiből főzünk

A SmartUpsell landing oldala és blogja WordPress motorral és az Elegant Themes Extra sablonjával üzemel. A webhoszting szolgáltatást pedig az A2 Hosting Turbo csomagja biztosítja.A későbbiek során kitérünk majd arra, hogy miért éppen ezt a triumvirátust választottuk.

On site SEO

Az oldalon belüli keresőoptimalizálás során figyelünk a belső linkek építésére.

Igyekszünk a blogbejegyzések szövegében egyéb, releváns tartalmú saját bejegyzéseinkre mutató hivatkozásokat elhelyezni. Pl. így: mivel ez a cikkünk WordPress oldalak keresőoptimalizálásáról szól, érdekelhet, az általunk használt WordPress pluginek listája is, amelyekről ide kattintva olvashatsz részletesebb.

Gondolom nem szükséges részletezni, hogy a főoldalra (amely értelemszerűen a legfontosabb oldala a domainnek) gyakorlatilag minden aloldalról mutat hivatkozás.

A Yoast SEO plugin kivonatszerkesztőjének segítségével írjuk meg a bejegyzéseink META elemeit.

  • META Title (Ezt a Yoast SEO plugin beállításvarázslójában beállítottuk, hogy automatikusan generálja a bejegyezés címét és a “Blog” kifejezést, ill. egy elválasztójelet felhasználva.)
  • META Description (META leírás, az organikus találati listán, amennyiben ki van töltve, ez jelenik meg a keresési találat címe alatt, mint rövid leírás. Törekszünk arra, hogy 2-3 mondatban, egyfajta kedvcsináló gyanánt összefoglaljuk, hogy miről szól az adott bejegyzés és mit nyerhet belőle a leendő olvasó. Mindenképpen érdemes ezt kitölteni, hiszen ennek híján az oldal első bekezdéséből csípi le a Google ezt a néhány sort, ami gyakorta a többi oldalelem hiányában nem elegendő.)
  • META Keywords (a Google bot már nem veszi figyelembe, nem használjuk, nem is töltjük ki)

Oldalsebesség

A Google robotok a felhasználói élményt mindennél előbbre helyezik. Abban pedig bizonyára megegyezhetünk, hogy a UX-t jelentősen rontja egy lassan betöltődő oldal.

Mi az oldal sebességének tesztelésére a pingdomot használjuk. Remek segédeszköz, hiszen nem csak az oldal betöltési sebességét mutatja meg, hanem ami ennél sokkal fontosabb, részletes javaslatokkal lát el azzal kapcsolatban, hogy mik lassítják az oldal betöltését és azokat hogyan lenne érdemes kijavítani.

TIPP: a tesztszervert mindenképpen állítsd át európaira, hiszen valószínűleg a látogatóid többnyire nem Amerikából vagy Ázsiából böngészik a szájtodat.

 

Off site SEO

Linképítés

Közösségi oldalak

2018-ban a keresőoptimalizálás elképzelhetetlen a közösségi médiában történő aktív jelenlét hiányában. Nyilván azt nem kell részletezni, hogy a Google bot figyelembe veszi, a közösségi média oldalainkon található követőink számát, a lájkolókat, az értékeléseket és azok minőségét, a posztok gyakoriságát, ill. az azokra adott reakciókat, az általuk generált aktivitást. A közösségi visszajelzések sokkal hitelesebb visszajelzést jelentenek a keresőrobotok számára, mint a hagyományos viszontlinkek, hiszen sokkal nehezebb őket manipulálni.

A SmartUpsell keresőkifejezésre az első oldalon a 10-ből 3 találatot, azaz 30%-ot a közösségi média fiókjaink találatai foglalják el.

További előnye a közösségi média jelenlétnek, hogy a blogunkra írt tartalmakat vagy a partneroldalakra írt imázscikkeket azonnal megoszthatjuk a különféle közösségi oldalainkon. Az eredmény pedig elképesztően hatékony, hiszen egyetlen tartalmat számos fronton tudunk újrahasznosítani, ráadásul minden fronton a célközönségünk egy kicsit eltérő szeletét érjük el, azt is, akit egyébként nem tudtunk volna megszólítani, mert mondjuk nincs facebook fiókja, csak twittere vagy linkedine.

Nem szabad elmenni amellett a tény mellett sem, hogyha valaki több közösségi média platformon követ minket, ne adj isten még a blogértesítőnkre is fel van iratkozva, azt fogja érezni, hogy a csapból is mi folyunk. A tudatalattijában pedig egy stabil, megbízható vállalkozás képe alakul ki a cégünkről, ráadásul úgy, hogy nem költöttünk százezreket agresszív marketingkampányra, hanem kizárólag ingyenes gerillamarketinges eszközöket állítottunk hadrendbe.

A közösségi média valódi érdeklődőket hoz a honlapodra, ezzel szemben a SEO cégek által épített linkek, pedig jószerével csak az oldalad PageRank értékét hivatottak emelni. (Ami természetesen hozzú távon, illetve stratégia szempontból egyáltalán nem elhanyagolható, viszont starupként vagy alacsony büdzsével, az sem hátrány, ha máris kézzel fogható ügyfelek terelődnek az oldaladra.)

Az aktív közösségi média jelenléttel ráadásul önkéntes linképítő brigádot is toborzol a márkád számára. Hiszen, ha egy tartalmat nagyon eltalálsz, azt bizony elkezdik majd megosztogatni. Tipp: ezt sok helyen elmulasztják még ma is, de te figyelj oda arra, hogy a honlapod oldalai könnyedén megoszthatóak legyenek.

Közösségi oldalak, ahol mindenképpen jelen kell lenned a márkáddal.

  • Facebook
    • oldal
    • csoport
  • Instagram
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Linkedin (inkább B2B piacon, viszont ott kiemelten fontos)
  • Tumblr

Források

A Rhode Island Multimedia egy rendkívül szemléletes SEO piramist készített, amelynek segítségével könnyedén átlátható, mégis teljes képet kaphatunk a keresőoptimalizálás részterületeiről és azok hierarchiájáról.

Az ábrát alapul véve pillanatok készíthetünk egy egyszerű SEO stratégiát is a márkánk számára.

SEO eszköztár

A Smart Insights RACE marketingtervezési keretrendszere alapján 6 kategóriába sorolhatjuk a keresőoptimalizálás szempontjából kiemelten fontos eszközöket. Ezek között akadnak ingyenes, freemium és fizetős szoftverek is.

A SEO eszközök 6 kulcsterülete:

  1. Kulcsszóanalízis
  2. Rangsorolás
  3. Tartalomötletek
  4. Linképítés
  5. Linkeltávolítás
  6. Technikai SEO

Minden egyes kategórián belül ismertetünk egy ingyenes, egy freemium és fizetős szoftvert is.

1. Kulcsszóanalízis

Kulcsszavak nélkül nincs SEO.

Brian Dean

Founder, Backlinko