Mielőtt nekifognánk a visszautasíthatlan upsell ajánlataid megtervezéséhez, tegyünk tisztába néhány alaptételt.

Mi az a köszönőoldali upsell?

A köszönőoldali (vagy egykattintásos) upsell ajánlat célja a vásárlói elégedettség és a webáruház profitjának (nem a forgalmának!) maximalizása. Másképpen megfogalmazva célunk, hogy a vevő ámuljon a profi szolgáltatásoktól és a személyre szóló ellenállhatatlan ajánlatoktól, mindeközben a webáruházad profittermelése is a maximumon pörög. Összefoglalva az egykattintásos upsellek célja egy idilli win-win szituáció megteremtése.

Miért van szükséged egykattintásos upsellekre?

Mert a vevőid 20%-a mindig a legjobbat és a legtöbbet akarja, ha nem nálad, akkor majd máshol… Neked az a dolgod, hogy a legjobb tudásod szerint kiszolgáld azokat a vevőidet, akik örömmel vásárolnának még valamit nálad. Mindeközben kimaxolva az áruházad profitját, hogy az extra bevételből még profibb kiszolgálást tudj nyújtani, ezáltal még több vásárlót bevonzva.

Abban egyet érthetünk, hogy az efféle pozitív “ördögi kör” minden kereskedő álma. A kulcs pedig nem más, mint a köszönőoldali upsellek.

Tapasztalataink alapján a legtöbb e-kereskedő remek dolognak tartja a köszönőoldali upselleket, azonban a többségnek fogalma sincs arról, hogy ők maguk milyen ajánlatot jelenítenének meg egykattintásos upsell formájában.

Ezzel kapcsolatban viszont van egy szuper hírünk. Mégpedig az, hogy biztos hogy neked is van ellenállhatatlan upsell ajánlatod (ráadásul nem is egy), legfeljebb még nem tudsz róla. Ezen fogunk mi most segíteni.

Arról nem is beszélve, hogy hiszed vagy sem, de annyira sokféle köszönőoldali upsell lehetősége van minden webáruháznak, hogy ezeket a könnyebb érthetőség kedvéért kategóriákba kellett sorolnunk.

Köszönőoldali upsellek jellegük szerint

Szolgáltatás upsellek

Alapvetően minden e-kereskedőnek azt szoktuk javasolni, hogy ha egy mód van rá, akkor elsősorban szolgáltatás típusú upsellt próbáljunk meg kínálni.

Miért? Mert jellemzően ezek bírnak a legmagasabb árréstartalommal és mert egyazonáltal lehetőséget biztosítanak a vásárló számára, hogy bebiztosítsák a rendelésüket vagy prémium kiszolgálást kapjanak.

Melyek lehetnek ezek?

  • Kiterjesztett garancia
    • pl.: plusz 1 év
  • Meghosszabbított pénzvisszafizetés
    • 14 nap helyett… 30, 40 vagy 60 napos pénzvisszafizetés
  • Gyorsított szállítás
    • a legtöbb futárcégnél vannak 1 munkanapos, úgynevezett időgarantált küldeménytípusok
      • a vásárló számára azért is kényelmes, mert pontosan tudja, hogy mely napon kapja a küldeményét
      • kiemelt időszakban (Black Friday, karácsony) mint kereskedő, ha szemfüles vagy, akkor azoknál a küldeményeknél, ahol a futárcég kapacitáshiány miatt nem volt képes kiszállítani a küldeményt a vállalt határidőn belül, visszakérheted annak az összegnek a dupláját, amit neked számláztak volna az érintett küldemények után, kártérítés formájában
  • Háztól-házig szervizgarancia
    • arról szól, hogy garanciális probléma esetén magad küldesz futárt a meghibásodott termékért, nem a vevőnek kell állnia ennek a költségét
  • Extra SMS értesítő

Termék upsellek

Amennyiben minden kötél szakad és nem szeretnél szolgáltatás jellegű upsellt ajánlani vagy esetleg csomagban terméket is szeretnél kínálni a szolgáltatásod mellé, akkor íme néhány remek példa.

Információs termék upsellek

Mivel az évek során vélhetően a szakmád szakértőjévé váltál, bizonyos, hogy rendelkezel olyan tudással, ami valódi értéket képvisel a vásárlóid számára. Nem beszélve arról, hogy az e-kereskedők sok esetben azért választanak egy bizonyos szegmenst, mert már mielőtt belevágtak volna a szenvedélyük volt az adott terület.

Mi következik ebből? Nem csak hogy szakértőként, de szenvedéllyel vagy képes írni vagy beszélni a szakterületedről.

Fontos hogy ennek az információs terméknek nem feltétlenül kell önmagában értékesíthetőnek lennie. Sokszor remek megoldás az is, ha egy upsell csomagban kínálod egyfajta bónuszként, mint hab a tortán. A vevőd be sem tud majd telni azzal, hogy mennyi mindent kap egy csekélyke összegért.

eBook
Néhány gyors példa a teljesség igénye nélkül, hogy inspirálódhass.
Fő profil eBook
ágyneműhuzat “Ébredj úgy, mintha 1 órával többet aludtál volna”
fitness “A kockahas egyetlen titka (nem a napi 200 felülés…)”
egészség “Két (ingyenes) dolog, amelyektől már holnaptól számottevő egészségjavulásra számíthatsz”
autó, motor, alkatrész “7 tény, amelyekkel minden valamirevaló szakinak tisztában kell lennie”
Zsebkönyv, minifüzet
Fogd az előző részben részletezett eBookokat, esetleg bővítsd ki őket. Majd nyomtattasd ki egy grafikai céggel (valószínűleg néhány száz forintra fog kijönni egy példány). Imádni fogják, az emberek oda vannak a kézzel fogható dolgokért.

Ha inspirálódni szeretnél a megjelenését, házon belüli elkészítését illetően, akkor segítségedre lehet, hogy az angol nyelv “booklet“, “pocket guide” vagy “pocket book” néven ismeri ezeket a kis kézkönyveket, zsebkönyveket.

Tipp a házon belüli megvalósításhoz:

Naptár
Egy A3-as méretű öröknaptár fantasztikus upsell összetevő lehet, ha sikerül jól eltalálnod a célcsoportod “szívét”.
Fő profil Naptár téma
futás “30 napos edzésprogram 0-tól a 10km-es futásig”, “60 nap alatt 0-ról a félmaratonig”
fitness “4 hetes diéta az 5%-os testsúlyvesztésért”
kertészet Öröknaptár a kertben esedékes teendőkről (metszés, ültetés, permetezés, stb.)
Csekklista
Egy laminált életmentő kis csekklista (ne légy rest a shopod logóját sem rányomtatni). A vevőd mindig előkaphatja majd, ha szüksége van egy gyors útmutatásra, mielőtt hozzálát az adott  tevékenységhez.
Fő profil Csekklista téma
baba-mama “17 dolog, amit muszáj a babakocsiba dobnod indulás előtt, ha nem akarsz balhét” (Pl. cumisüveg, játszócumi, víz, keksz, kölesgolyó, szandál, váltópóló, nedvestörlő, stb.)
outdoor, túrázás “13 dolog, amely nem hiányozhat a hátizsákodból a hétvégi kiránduláson”
kerékpár

“11 dolog, amelyek nem hiányozhatnak a bringádról a következő 70 kilométeres kerékpártúra előtt”

Eszköztár

A legtöbb piacon tudsz adni egy olyan eszköztárat a vevőköröd számára, amelyeket te, mint a témád szakértője, feltehetően napi rendszerességgel használsz. Kipróbáltál számtalan alternatívát és letetetted a voksod valamiért azok mellett, amelyeket jelenleg is használsz. Oszd meg bátran ezt az értékes tudást a vásárlóiddal és könnyítsd meg az életüket és hagyd, hogy ők pedig viszonzásképpen meghívjanak egy virtuális kávéra (ha pl. 500-1000 Ft között árazod be az upselled).

Fő profil Csekklista téma
barkács “19 szerszám, amelyen egy ezermester szerszámosládájából sem hiányozhat”
outdoor, túrázás “13 túlélőeszköz, amelyek nem hiányozhatnak egyetlen profi túrázó övtáskájáról sem”
számítástechnika “7 ingyenes és 5 fizetős szoftver, amelyeket nap mint nap használunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a PC-inkből”

Kuponok

Bárki bármit mondjon, a kuponok mindig is működtek, működnek most is és a jövőben is a marketingeszközök top 10-es listáján fognak szerepelni. (Hasonlóan a sokak által vészjóslóan, ugyanakkor helytelenül temetett e-mail marketinghez…)

Az Amasty felmérése alapján a vásárlók…

  • 60%-a kifejezetten szeret digitális kuponokat szerezni,
  • 68%-a állítja, hogy a kuponok fokozzák a vásárlói hűséget,
  • 50%-a valószínűbb, hogy visszatér az áruházba, ha van kuponja.

Ha azonnali és univerzális egykattintásos upsell termékre van szükséged, akkor ne keresgélj tovább, mert a kupon az, amire szükséged van. Viszont egyáltalán nem mindegy, hogy milyen kupont kínálsz. Abban a kritikus pillanatban, a köszönőoldalon az újdonsült vásárlód számára.

Mielőtt jobban beleásnánk magunkat a tökéletes kuponajánlat létrehozásába, nézzük meg, hogy milyen paraméterekkel rendelkezik általában egy kupon.

  • lejárat
  • beválthatóság
  • érték
  • ár

Sokat nem kell gondolkozni ezeknek a paramétereknek a meghatározásán, hiszen itt is általános alkalmazható “a több az mindig jobb” makroökonómiai elv.

  • Lehetőleg korlátlan ideig, de minél hosszabb ideig beváltható, jó gyakorlat még
    • a tárgyév december 31.-i hatály,
    • a kiállítástól számított 365 nap.
  • Minél kevesebb korlát, annál jobb. Lehetőleg…
    • ne korlátozd bizonyos termékkörökre,
    • ne korlátozd csak a nem akciós termékekre,
    • ne kösd vásárlási értékhatárhoz.
  • Itt van a legnagyobb szabadságunk, a következő címletek a leggyakoribbak:
    • 500 Ft
    • 1.000 Ft
    • 2.000 Ft
    • 5.000 Ft
  • Az értékéhez viszonyítva lehetőleg legyen minél alacsonyabb áron. 50%-nál alacsonyabb kedvezménnyel nem érdemes azonban próbálkozni. Például:
    • 1.000 Ft értékű kupon 500 Ft-ért (kedvezmény mértéke: 50%)
    • 1.500 Ft értékű kupon 500 Ft-ért (kedvezmény mértéke: 66%)
    • 2.000 Ft értékű kupon 500 Ft-ért (kedvezmény mértéke: 75%)
    • 2.000 Ft értékű kupon 990 Ft-ért (kedvezmény mértéke: 50%) 

Nézzük meg, hogy mi történhet

Próbáld ki a SmartUpsellt még ma INGYEN

Nulla költség. Nulla kockázat. Több profit.
Tapasztald meg, hogyan képes ez a pofonegyszerű eszköz mindent megváltoztatni…