Nézzük meg, hogy a befejezetlen vásárlásra / elhagyott kosárra emlékeztető e-mail üzenet hozzájáruláshoz kötött vagy jogos érdek. Ugyanis a legtöbb jel arra enged következtetni, hogy ilyen típusú tranzakcós üzenetek egyértelműen a vevő érdekeit szolgálják.

Elhagyott kosárértesítő módjai

Többféleképpen valósulhat meg az elhagyott kosárértesítő e-mail, amelynek alapja minden esetben, hogy a kereskedő rendelkezésére álljon a “majdnemvásárló” email címe.

  1. Addig már eljutott a checkout folyamatban, hogy megadta az e-mail címét.
  2. Regisztrált vásárlóként, belépve kezdte el megkapokolni a virtuális kosarát.
  3. Egy korábbi oldallátogatása során már megadta az e-mail címét és a sütiket felhasználva képesek vagyunk azonosítani.

Befejezetlen vásárlás emlékeztető tartalma

Tartalma szerint, a mi olvasatunkban alapvetően kétféle lehet az elhagyott kosár értesítő email:

  • A befejezetlen vásárlásra hívja fel a figyelmet.
  • Emlékeztet, ugyanakkor tartalmaz egy ösztönző kedvezménykódot is.

Az első esetben egy szimpla a vevő érdekét is szolgáló emlékeztető e-mailről beszélünk, hiszen elképzelhető, hogy elkerülte a figyelmét, hogy nem ment végig a checkout folyamaton és hiába várja a csomagját.

A második esetben az értesítésen túlmenően egy kuponkóddal is szolgálunk, amely gyakorlatilag anyagi hátrányt jelentene a vásárló számára, amennyiben nem szerezne róla tudomást.

Konklúzió

A megkérdezett szakértők véleménye alapján, a következő tulajdonságok jellemzik az elhagyott kosár emlékeztető emaileket, azok tartalmától vagy kiküldési módjától  függetlenül:

  • Szerződés előkészítése kategóriába tartozik.
  • Jogos érdek, hiszen tájékoztatás.
  • Soft opt-in. (hallgatólagos beleegyezés vagy hozzájárulás)
    • egy részletes értekezest angol nyelven a soft opt-inről és a GDPR-ról itt olvashatsz
    • soft opt-in, double opt-in, hard opt-in és opt-out az emailmanageren

Update

Egy GDPR-ra szakosodott Facebook csoportban ide kattintva nyomon követhetitek az esetleges fejleményeket a kosárelhagyás emlékeztető és a GDPR összefüggései témakörében.