Az Instagram az egyik legjobb közösségi oldal az e-commerce üzletek népszerűsítésére. A második legnagyobb vásárlóerőt képviseli, megelőzve olyan népszerű Social Media szájtokat, mint a Facebook vagy a Pinterest.

Készíts meggyőző tartalmat

A termékedről készült képek megosztása Instán, majd a látogatók termékoldalra terelése MŰKÖDIK! Ez egy a sok indok közül, amiért a nagy márkák használják az Instagramot. Viszont ha ennél nagyobb hatást akarsz elérni, akkor igazán megnyerő tartalmakat kell megosztanod, az életérzést, amit a terméked adhat!

A megosztott tartalmaid 80%-ának kellene ilyen megnyerő tartalomnak lennie.

A minőségi tartalom segít kapcsolatot teremteni, bizalmat építeni a követőiddel. Tehát ha ezek után osztod meg a termékeidről készült képeket, nagyobb hatást érhetsz el!

Megnyerő tartalom lehet témába vágó idézet, vicces kép, vidám életkép az mindennapjaidból, képek a munkatársaidról, munka közben, vásárlóktól kapott képek és társai, ez csak néhány ötlet a teljesség igénye nélkül. Jut eszembe, videókat is megoszthatsz.

Itt megtalálhatsz mindent, amit az előbb említettem, a vásárlótól kapott képet, az idézetet, a videót, a tényleges terméket. A legjobb része pedig az, hogy megmaradtak a könyv témánál, ami segíti a megfelelő vásárlói elköteleződést, vonzza a megfelelő célcsoportot (mivel egy könyvesboltról van szó).

Szóval manapság a meggyőző tartalom elengedhetetlen része az Instagram stratégiának, és ez nem is kell hogy sok időt vegyen igénybe!

Remek megosztható tartalmakat találhatsz a mindennapjaidban, csak nyitott szemmel kell járnod. Idézetes vagy vicces szöveges képek könnyen készíthetők Instára optimalizált háttérképekkel, megfelelő szöveg hozzáadásával, és már kész is, akár a telefonodon el is tudod intézni, kis gyakorlással pedig hamar profivá válhatsz.

Ossz meg jobb termékképeket

Az eladásaid száma az Instán nagyban függ az ott megosztott képek minőségétől. Ha a termékek jól néznek ki a képen, a kijelzőn, akkor sokkal nagyobb elköteleződéshez vezetnek, így sokkal több nézelődőből lesz vásárló!

Ezeket a képeket elkészítheted magad is, de megoszthatsz vásárlók által készített képeket is. Azok, akik találkoznak az Insta profilodon vásárlói képekkel is, átlagosan 4,5%-kal jobban konvertálnak. Azok a legnyerőbb képek, amelyeken a terméked használat közben jelenik meg, így a nézelődők jobban el tudják képzelni magukat a termék viselése / használata közben. Adj neki életérzést!

Kreatív ötletekért nézz szét a Converse Insta profilján!

Rendszeresen osztanak meg meggyőző tartalmakat, képeket, videókat. És közzétesznek vásárlói képeket is!

Kísérje a képeidet csábos és meggyőző cím

A fotó kétségtelenül az Instagram legfontosabb része, de a cím, ami ezt kíséri szintén kulcsszerepet játszik az eladásban.

A cím megírásakor lebegjen a szemed előtt, amit hajdanán marketing előadásokon hallottál…

AIDA

  • Attention (Figyelem)
  • Interest (Érdeklődés)
  • Desire (Vágy)
  • Action (Aktiválás)

Termékleírások készítésekor is jó szolgálatot tehet. A jó tartalom vonzza az érdeklődőket, és nagyobb valószínűséggel válnak az érdeklődők vásárlókká.

Ha jól használod az Instán is működni fog. A jó képeid teszik majd a dolgukat, vonzzák az figyelmet, a leírásaidnak pedig már csak a maradék háromra kell fókuszálnia.

Az érdeklődés és vágy könnyebben kelthető fel, ha meggyőzöd őket milyen előnyökkel jár a termék használata, nem az uncsi specifikációkra kíváncsiak, egy hordozható akksi esetében nem a mAh az érdekes, hanem, hogy akár 3x is fel tudod tölteni vele a telefonod! Zárásként pedig kérd meg a látogatót, hogy kattintson a linkre a ’bio’-ban. Közzététel előtt ellenőrizd a linket, hogy jó oldalra vigyen.

Végül pedig nem feledkezhetünk meg a hashtag-ek fontosságáról.

A hashtagek lehetnek népszerűek, és termékspecifikusak is egyaránt. A legnépszerűbbek megtalálásához használhatod a www.hashtagsforlikes.co legnépszerűbb hashtag listáját, nem mellesleg itt tematikus hashtag listákat is találsz, ami egyszerűen szuper, és kereshetsz hasonló hashtageket is, ha valami nem jutna eszedbe 😉

Kereshetsz az Insta posztok között is hasonló témában, hogy lásd mások miket használnak, remek ötleteket meríthetsz innen.

Jó példa a remek Insta profilra az angliai online szupermarket az Ocado.

Ez egy jó példa arra, hogy a kép leírása tartalmaz egy frappáns leírást a termékről, a végén található egy felhívás, hogy mit keressen a látogató az online boltban, ha meg akarja találni a fent említett terméket. Zárásként pedig néhány hashtag, melyek között van termékspecifikus és néhány népszerű is.

Használd ki az új lehetőségeket

A legnagyobb probléma az Instán való eladással az, hogy nem tudsz direkt linkeket elhelyezni, amelyek a terméklapra visznek. A látogatóknak vissza kell kocogniuk a bio-ba és az ott elhelyezett linkre kattintaniuk.

Új lehetőség került a képbe nemrégiben. Ugyanis már a képeken elhelyezhetsz termék tageket, ilyenkor egy bevásárló táska ikon jelenik meg a kép sarkában. Erre az ikonra kattintva megjelenik az összes bejelölt termék, melyet külön-külön meg lehet tekinteni. Innen már csak egy kattintás a webshopod, és könnyűszerrel lehet a nézelődőből vásárló!

Ilyen posztokat könnyen készítésére alkalmas a Shopify vagy a BigCommerce. Ez a funkció korábban csak az USA-ban volt elérhető, de nemrégiben bővült a kör, így már elérhető többek közt hazánkban is.

Fogj össze az influencerekkel

Egy másik módja annak, hogy a termékeidet népszerűsítsd, hogy influencerekkel fogsz össze. Elküldöd neki a terméket, hogy fotót, videót készíthessen a termékről. Az influencer marketing megtérülési aránya nagyon magas.

Hogy kihozhasd ebből a marketing megoldásból a legtöbbet célszerűbb több úgynevezett mikrounfluencerrel összefogni, mert az ő követő bázisuk sokkal relevánsabb, mint a szuper népszerűeké, akiknek elég széles skálán mozognak a követői.

A legjobb hatás elérése érdekében célszerű az influencert megismertetni a termékkel, hagyni, hogy kipróbálja azt, hogy utána a saját tapasztalatait felhasználva, meggyőzőbb lehessen.

Amikor közzétételre kerül a sor, fontos meggyőződni róla, hogy a poszt tartalmaz-e hivatkozást rád, hogy a követők könnyen megtalálhassanak, és természetesen arról is, hogy a link a bio-dban ’up to date’-e!?

…és most már láss is neki

Ezek az alap taktikák, hogy népszerűsítsd az e-commerce üzleted az Instán! Kezdd már ma, készíts megnyerő tartalmakat, lehetőleg napi rendszerességgel. Meglátod, hamar meglesz a munkád eredménye!

Ti használjátok az Instát a webshopotok népszerűsítésére? Milyen technikák válnak be a leginkább? Írjátok meg kommentben!