Alapozás. Mi is az upsell tulajdonképpen?

Bizonyára találkoztál már a jelenséggel, hogy mikor bedobsz valamit a kosaradba egy webshopban, a rendszer egyből felkínál számodra valami impozáns ajánlatot. Például egy extra memóriakártyát a fényképezőgép mellé.

de mi ezzel a probléma?

Ne érts félre, ez a megoldás akár még remek eredményeket is produkálhat egy webshop számára. Azonban nézzük meg, hogy mi is ezzel a probléma. 

  • Mi történik, ha a vevő bosszantónak éli meg az upsellt?
  • Az upsellekkel szerzett plusz profit kompenzálja a potenciálisan okozott kosárelhagyásokból származó veszteséget? Tudod ezt mérni?

A fentiek alapján kijelenthetjük, hogy a hagyományos upsell kétélű kard, ezért bánj vele óvatosan.

Milyen a valódi upsell?

Célja az átlagos kosárérték növelése, a kosárelhagyási ráta emelkedésének teljes kizárásával. Ugyanakkor a vásárlói élmény, elégedettség és lojalitás fokozása.

Maradva a fényképezőgépes példánál, éppen megvásároltad a régóta áhított Nikon gépet. Azaz a számlázási/szállítási adatok megadása után rányomtál a megrendelem gombra.

Vásároltál… a testedben dopamin szabadul fel, meghoztál egy nehéz döntést, felszabadult vagy, remekül érzed magad, tiéd a termék.

Bizonyára mostanra már te is kitaláltad, hogy valójában ez az a pont, ahol upsellezni lehet, érdemes és kell is.
Ez a pont, a webáruházadban a vásárlás köszönőoldal. Itt kell felajánlani a fényképezőgéphez a memóriakártyát vagy a hordtáskát.

Remélem sikerült érzékeltetnem a valódi upsellek mibenlétét és azt is, hogy kedved kaptál ahhoz, hogy kipróbáld hatásosságukat a te áruházadban is. Nos, jó hírem van, ugyanis a SmartUpsell segítségével néhány perc alatt elérhetőek lesznek a köszönőoldali upsellek a te webáruházadban is. 

Próbáld ki a SmartUpsellt még ma INGYEN

Nulla költség. Nulla kockázat. Több profit.
Tapasztald meg, hogyan képes ez a pofonegyszerű eszköz mindent megváltoztatni...

Statisztikai tény, hogy a vevőid 20%-a mindig a legtöbbet és legjobbat akarja. Ne hagyd őket cserben!

A legrosszabb dolog ami történhet…

…hogy a vevő nem kéri az upsellt. Az eredeti rendelése érintetlen marad, semmilyen kockázatot nem vállalsz az upsell ajánlat megjelenítésével. Ami azonban történni fog, az az hogy átlagosan minden 5. vásárlód kérni fog tőled még valamit, ezzel egyetemben fokozódik a vásárlói lojalitás és élmény is, hiszen mindenkinek kedveskedsz egy nem várt meglepetés ajánlattal.

Ezt hívják ‘váó-élmények’, amit a konkurensed nem ad meg a vásárlóknak, használd ki az előnyt és nyűgözd le a vevőidet. Mindamellett, ne feledkezzünk meg az extra bevételről sem, amit eközben realizálsz.