Az elhagyott kosár emlékeztető email a webáruházad top 5-ös marketingfegyver arzenáljában ott kell hogy szerepeljen. Nézzük, hogy miért!

A szörnyű valóság

Közismert és szörnyű tény, hogy az online boltok átlagosan a 68,07%-át elveszítik a “megkezdett” kosaraknak. Másképpen megfogalmazva, 100-ból 68 látogató, akik már tettek valamit a virtuális kosarukba, “köszönés nélkül” távozik a webáruházból.

Képzeld csak el ezt a szituációt a Tescoban, 3-ból 2 ember bemegy, bedob 3 zsemlét, meg egy felvágottat a kosarába, leteszi a földre, majd kisétál vásárlás nélkül. Eléggé szürreálisnak hat igaz? Pedig a webáruházakban ez történik minden másodpercben.

Van jó hír is

Mindennek ellenére a SeeWhy kutatásai alapján elmondható, hogy az érdeklődők 75%-a valójában vásárolni szeretne, csak abban a pillanatban valamiért mégsem áll rá készen.

A megoldás: az elhagyott kosár értesítő

Az elhagyott kosár emlékeztető email névre keresztelt csodafegyver lesz a segítségedre abban, hogy újra felszítsuk a parazsat a “majdnemvásárlóidban” az eredeti vásárlási szándékuk vonatkozásában.

A számok mellettünk állnak

A befejezetlen kosár értesítő emailek tényleg hatékonyak. A Salescycle kutatásai alapján az ilyen jellegű emailek megnyitási rátája jócskán 50% felett van, a konverziós rátájuk pedig a 30%-ot is elérheti (ez a sokszorosa a hagyományos eDM leveleknek).

Ezekért az elképesztően magas mutatókért az alábbi jellemző felelős, amely minden elhagyott kosáremlékeztető email közös tulajdonsága.

  • releváns
  • időszerű

A levél tartalma személyre szóló, hiszen azt a félbehagyott kosarat mutatjuk meg az érdeklődő számára amit saját maga állított össze. Mi lehet ennél relevánsabb?

A levél időszerűsége is elvitathatlan, hiszen már odáig jutott az ügyfél, hogy a kosarába tette a kiszemelt javakat. Ennél már csak akkor állhat valaki közelebb a vásárlási tranzakcióhoz, ha már rányomott a megrendelem gombra…

Rakjuk össze az elhagyott kosárértesítődet

Az elhagyott kosár emlékeztető email névre keresztelt csodafegyver lesz a segítségedre abban, hogy újra felszítsuk a parazsat a “majdnemvásárlóidban” az eredeti vásárlási szándékuk vonatkozásában.

Az időzítés – avagy mikor küldd ki a kosárértesítőt?

A válasz mi sem egyszerűbb, teszteld ki! Viszont kezdésnek használd a Dot & Bo gyakorlatát. Ők az első emlékeztetőt a félbehagyott vásárlást követő 2 óra múlva küldik ki. Ha nem válna be, akkor a második emailt egy nappal később küldik, amely már tartalmaz kedvezménykódot is.

Dot&Bo elhagyott kosár emlékeztő email minta

Erősen piac- ill. kosártartalomfüggő is, hogy mikor a legideálisabb kiküldeni a félbehagyott kosár emlékeztető emailt. Nagyobb értékű termék esetében elképzelhető, hogy legközelebb a hétvégén tud összeülni a család és megbeszélni, hogy bele tudják-e szorítani a családi költségvetésbe a vásárlást.

A gyakoriság – avagy hány emlékeztetőnek van értelme?

Itt is azt tudom mondani, hogy hosszú távon mindenképpen le kell tesztelni. De itt is van egy elég jó, általánosan alkalmazható kiindulási stratégia.

2-4 email…

  • az első néhány órán belül
  • a második 1 nap múlva
  • a harmadik 3 nap múlva
  • piactól függően érdemes lehet megpróbálkozni egy negyedik levéllel is egy hét múlva, sok családnak csak a hétvégén jut ideje egyeztetni egy relatíve nagyobb kiadást illetően

A tárgymező – mit írjak a levél tárgyába, hogy meg is nyissák?

Mindenképpen használj a tárgymező elején emojit. Még mindig nagyon kevesen használják, ezért kilógsz majd a sorból a leveleddel. Lehet például kosár ikon, felkiáltójel vagy egy nagy piros pötty. Itt találsz jó szimbólumokat, ha a leveleződ alapból nem támogatja ezeknek a tallózását.

Soha ne zárd felkiáltójellel vagy ponttal a levél tárgyának szövegét, mert az megállítja az olvasásban a potenciális vásárlódat. Kérdőjel, “…” vagy hagyd írásjel nélkül a végét.

  • “[Keresztnév]: A(z) [Terméknév] rád vár”, pl.: “István: A Samsung Power Bank rád vár”
  • “🔴 elfelejtetted befejezni a vásárlásod”
  • “🤔 meggondoltad magad?”
  • “🛒 már nem sokáig tudjuk tartani a kosaradat…”
  • “🐰 elbizonytalanodtál?”
  • “félretettük neked ezeket a termékeket…”

Az ösztönző – tegyek bele kupont, ha igen mikor?

Tegyél bele kupont, hogyha belefér a büdzsédbe (amelynek minden esetben legyen egy kifejezetten rövid határideje, pl. 24-72 óra), de semmiképpen se az első emlékeztető emailbe. Hiszen a célunk, hogy maximalizáljuk a profitunkat. 

Ne felejtsd el azt sem számításba venni, hogy mivel pénzt költöttél arra, hogy valaki odáig jusson, hogy beletegyen valamit a kosarába. 30 Ft-os CPC-vel, 1%-os konverzióval és a fent említett 68%-os kosárelhagyási rátával számolva. 100 látogatóból átlagosan 3,125 fő fog valamit a kosarába tenni és közülük 1 fő az, aki azon lendületével véglegesíti is a megrendelését. Általánosan elmondható, hogy:

  • 960 Ft-ba kerül neked az, hogy valaki valamit a kosarába tegyen

Maradva a fenti számoknál, 3.000 Ft-ba került, hogy 100 látogatót terelj az oldaladra, ebből 1 fő vásárolt. Elértük a célünkat, mert a rá jutó 960 Ft (3.000 Ft / 3,125 fő) konverzióhoz vezetett.

Ha mondjuk átlagosan 2.000 Ft profitod van egy rendelésen, akkor még azzal is jobban jársz, ha egy 1.000 Ft-os vagy egy díjmentes szállítást biztosító kuponnal próbálod menteni az eladást, hiszen így éppen kijössz nullszaldóra. Hosszú távon pedig lehetőséged van visszatérő vásárlót faragni a fedezeti ponton megszerzett első vásárlóból, amikor is már nem kell számolnod marketingköltségekkel.

A tartalom – mit írjak a levélbe?

Mindenképpen próbálj meg valamiféle személyes hangvételt vinni ebbe a levélbe. Írd meg a magad vagy az akár létező, akár kitalált ügyfélszolgálatos kolléga nevében. Ajánlj fel segítséget.

“Szia [Vevő neve]!

[Munkatárs neve] vagyok, a [Webáruház neve] munkatársa. Éppen a befejezetlen rendeléseket néztem át és észrevettem, hogy a tiéd is köztük van.

Segíthetek esetleg valamiben?

Ha már mindent tudsz, csak éppen nem volt alkalmas véglegesíteni a rendelést, akkor…

Kattints ide a vásárlásod befejezéséhez >

Baráti üdvözlettel:

[Munkatárs neve]

[Elérhetőségek]”

Kattints ide a vásárlásod befejezéséhez

Ne habozz tovább, mert a készleteink végesek

A megjelenés – avagy hogy nézzen ki az email?

Megint az unalomig ismételt mantra: teszteld le. Én az alapvetően a szöveges levelek híve vagyok, hiszen az email konverziós célja a weboldalra navigálni az érdeklődőt. Az email pedig akkor tudja a leghatékonyabban teljesíteni a feladatát, ha minél kevesebb levélszemétszűrőn akad fenn. A képekkel teletűzdelt emailekre pedig jobban harapnak a különféle SPAM-filterek.

Lehet próbálkozni szöveges hivatkozásokkal és CTA gombokkal, illetve képekkel is.

Bónusz #1 – Retargeting egyéb csatornákon

Támogasd meg a befejezetlen vásárlás emlékeztető emailjeidet egyéb csatornákon történő remarketing alkalmazásával, mint például:

  • Google AdWords
  • Facebook Ads
  • Webpush üzenetek
  • SMS

Ezeket is érdemes tesztelni, de ökölszabályként elmondható, hogy a félbehagyást követő 48 órán belül igazán hatékonyak.

Bónusz #2 – Onsite retargeting

Ne feledkezz meg arról sem, hogy a kilépési popuk szoftverek remekül használhatóak kosármentésre, akár kuponnal, akár sima kosár retargetinggel.

Állítsd be a kosárfolyamat url-jeire a szabályt, hogy akkor jelenjen meg a kampány, ha valaki valamelyik checkout lépés url-jén járt már vagy éppen onnan akar kilépni, de még nem látta a köszönőoldalt. 

A tartalma lehet egy szimpla figyelmeztető üzenet, hogy elfelejtetted befejezni a vásárlásod, kattints ide a kosárhoz navigáláshoz.

Ha belefér az árrésedbe, akkor akár azonnal átbillentheted a mérleget egy bónusz ösztönző kuponnal.

Bónusz #3 – Egy titkos fegyver

Na jó, ez valójában egy kakukktojás, ráadásul a saját térmékünk is, de ha nincsenek különösebb problémáid a szó szerinti ‘talált pénzzel’. Esetleg az országban az elsők között szeretnél csatasorba állítani egy olyan eszközt, ami nyugaton már számtalanszor bizonyította, hogy kötelező eleme minden webáruháznak, akkor ezt egyenesen imádni fogod:

Próbáld ki a SmartUpsellt még ma INGYEN

Nulla költség. Nulla kockázat. Több profit.
Tapasztald meg, hogyan képes ez a pofonegyszerű eszköz mindent megváltoztatni...